Veel gestelde vragen over importeren

VRAGEN OVER IMPORTEREN

Waarom zou ik een auto uit Duitsland importeren?


In Duitsland is een relatief grote voorraad jonge occasions beschikbaar. Niet alleen omdat het land groter is maar ook omdat de gemiddelde Duitse eigenaar zijn of haar auto sneller inruilt dan een Nederlandse gebruiker. Door het gunstige fiscale klimaat rust een Duitse eigenaar zijn auto ook vaak uit met meer opties dan in Nederland. Hierdoor is het importeren van een auto uit Duitsland een interessant alternatief voor het aanschaffen van een Nederlandse occasion. Duitse importauto's zijn vaak beter uitgerust met minder kilometers tegen een gunstige prijs al met al een win-win situatie.




Hoeveel risico loop ik op het doen van een miskoop?


U loopt geen enkel risico. Deze risico nemen wij namelijk geheel voor onze rekening. Het aanbod importauto's die wij selecteren voor u zijn op basis van vele kwaliteitscriteria en afkomstig van officiële merk-dealers. Alle aangeboden importauto's door ons aan u zijn van top-kwaliteit en meestal nog met behoud van fabrieksgarantie ook extra garantie afnemen is mogelijk. Het is nog niet voorgekomen maar mocht het onverhoopt toch voorkomen dat de kwaliteit van de importauto te wensen overlaat, dan kunt u altijd van de aankoop afzien (binnen 3-dagen). Op al onze leveringen, overeenkomstenaanbiedingen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing




Kan ik een proefrit maken?


De aangeboden occasions staan niet in Nederland maar bij Duitse merk-dealers. Het maken van een proefrit kan hierdoor wat moeilijker zijn. Maar het staat u uiteraard vrij om de Duitse merkdealer te bezoeken voor het maken van een proefrit. Desgewenst assisteren wij u bij het maken van een afspraak. En natuurlijk zodra uw voertuig in Nederland is bent u welkom om uw aankoop te komen bekijken, test rijden en inspecteren deze zijn vanzelfsprekend. Dit verplichten wij u zelfs! Zodat u zeker bent van u zaak en wij ook.




Hoe vindt de aflevering van een auto plaats?


Na het einde van het import-traject maken we samen een afspraak. U kunt uw auto afhalen bij ons, of hij kan bij jou thuis, het werk of andere lokatie van jouw keuze afgeleverd worden.




Zijn er kosten verbonden aan een zoekopdracht?


Nee, een zoekopdracht indienen bij ons is geheel vrijblijvend. Wij zullen alles op alles zetten om de auto te vinden die geheel naar uw wensen en criteria voldoen.





ALGEMENE VRAGEN

Wat is een All-in Full Service Import?


Een All-in full service bij ons betekent dat wij u de zorg van A tot Z volledig uit handen nemen. Een auto door ons laten importeren betekent kwaliteit, professionaliteit en jarenlange tevredenheid. Ontzorgen, besparen en genieten van uw aankoop dat is ons doel. Van transport tot aan uw deur afleveren. Niet voor niets doen wekelijks tientallen tevreden klanten een beroep op onze deskundige hulp bij het importeren van een auto. Kortom u kiest! wij regelen de rest.




Wat houdt een All-in Nederlandse rijklaar prijs in?


Een All-in Nederlandse rijklaarprijs die wij u bieden is: - Incl. Importkosten en Douane afwikkelingen - Incl. BPM en BTW - Incl. Transport - Incl. RDW keuring - Incl. Luxe NL kentekens - Incl. Beveiligde stalling tot het kentekenbewijs is afgegeven - Incl. Tenaamstelling op uw naam Zoals wij zeggen, u ontzorgen van heel het traject, een All-in Full service zorgeloos import. Gegarandeerde kwaliteit door onze jarenlange ervaring.




Kan ik bellen als ik andere vragen heb?


Graag! U mag ons tijdens kantooruren altijd bellen op ons nummer 072 737 0062 of maak gebruik van onze WhatsApp service 06 1550 2404. Wij staan u graag te woord. Het importeren van een auto uit Duitsland is onze dagelijkse bezigheid, wij staan klaar voor al uw vragen.




Wat is het verschil tussen een BTW en marge auto?


Een marge auto is een auto waarop een bedrijf of instelling geen BTW kan verrekenen. Een nieuwe auto is in beginsel een BTW auto. Zodra een auto ingekocht of gefactureerd wordt aan een particulier persoon, kan de BTW niet meer worden verrekend en is de auto een zogeheten 'marge auto'. De BTW kan op een marge auto niet teruggevorderd worden door bedrijven. Als een auto eenmaal een marge auto is, kan deze niet meer een BTW auto worden. Je kunt dan geen BTW meer terugvragen.




Wat is BPM?


BPM is de belasting van personenauto's en motorrijwielen. Dit moet voor elk voertuig betaald worden, die in Nederland geregistreerd worden, Een exacte BPM over deze importauto's wordt berekend op basis van de CO2 uitstoot, bouwjaar, model, uitvoering en opties.





GARANTIE

Fabrieks-garantie nieuwe en/of jonge auto's


Het aanbod importauto's die wij selecteren voor u zijn op basis van vele kwaliteitscriteria en afkomstig van officiële merk-dealers. Alle aangeboden importauto's door ons aan u zijn van top-kwaliteit, vanwege een jonge leeftijd vallen deze meestal nog in fabrieksgarantie. De garantietermijn van een nieuwe auto is weldegelijk verschillend per merk en zit tussen de 2 en 7 jaar, Kia bijvoorbeeld is de enige autofabrikant die wel 7 jaar fabrieksgarantie aanbiedt. Andere merken bieden over het algemeen garantie van 2 tot 5 jaar. Dit kan dus best wel verschillen per merk. Bij het importeren van een auto wordt u hierover uiteraard op de hoogte gehouden en geadviseerd.




All-in full service import aflevering met dubbel inspectie


Bij een All-in Full service import door Arezzo Cars, kunt u ervan uitgaan dat wij de auto in topstaat afleveren. Het door ons geimporteerde auto voor uw wordt standaard zowel in Duitsland en tweede maal in Nederland geinspecteerd. Na aankomst in Nederland wordt het voertuig nogmaals compleet technisch nagekeken op o.a: gebreken, vloeistoffen, onderstel, werking van technische onderdelen, werking van knopjes, banden, remmen enzovoort. Dit is voor aflevering allemaal geheel voor onze eigen rekening, sterker nog het is onze wettelijke-verplichting zodat u zorgeloos kunt genieten van uw aankoop. Dit noemen we onze huis-garantie nog een extra garantie afname van 6 en 12 maanden we zullen samen alle mogelijkheden bespreken. Veel mensen hebben simpelweg verkeerde verwachtingen van een auto. Ze denken dat ze jarenlang met een auto kunnen rijden, zonder dat er ooit iets kapot gaat of een lampje brandt. Echter, een auto bestaat uit duizenden onderdelen. Als u na aflevering toch problemen ervaart met uw voertuig kunt u direct contact met ons opnemen. Een goede nazorg, service en communicatie staan bij ons hoog in het vaandel. Problemen zijn er om opgelost te worden. We plannen een afspraak in en luisteren naar uw verhaal, samen met u bekijken we wat er moet gebeuren. Zijn we er samen uit, dan zullen onze monteurs voor u aan de slag gaan. We zullen er altijd voor zorgen dat u altijd (veilig) mobiel blijft. Valt het binnen de garantie? of zelfs fabrieksgarantie wordt deze kosteloos gerapareerd, herstelt of vervangen.




Extra Garantie 6 of 12 maanden incl. pechhulp binnen Nederland


Heeft een auto bijvoorbeeld geen fabrieksgarantie meer? Geen zorgen, garantie lijkt ingewikkeld, terwijl dat helemaal niet nodig is. Bij ons sluit je eenvoudig een passende garantie voor je auto af. 6 maanden of 12 maanden uitgebruid of instap inclusief pechhulp, het is allemaal mogelijk. We bieden verschillende garantiemogelijkheden aan, gebaseerd op de leeftijd en kilometerstand bij aflevering van de auto. We kiezen samen voor een garantie die past bij jouw auto. Geen kleine lettertjes, maar open en eerlijke communicatie. We zijn duidelijk in onze garantievoorwaarden en vertellen je wat je kan en mag verwachten van je garantie.





ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemeen


Deze Algemene Voorwaarden gelden met ingang van april 2017. Deze gelden voor overeenkomsten over koop, reparatie, garantie, onderdelen of accessoires, overeenkomsten van de door arezzo cars geimporteerde auto’s aan de koper.




Defenities


In deze Algemene Voorwaarden betekent: - auto/voertuig/importauto: een personenauto, of bestelauto met een totaalgewicht inclusief laadvermogen van maximaal 3.500 kg; - Nieuwe auto: Wanneer de auto minder dan 6000 km heeft gereden of jonger is dan zes maanden dan wordt de auto als “nieuw” beschouwd en behandeld. - Gebruikte auto: Wanneer de auto meer dan 6000 km heeft gereden of ouder is dan zes maanden dan wordt de auto als “gebruikt” beschouwd en behandeld. - de overeenkomst: de overeenkomst van koop en verkoop van een nieuwe of gebruikte auto, onderdelen of accessoires; - de verkoper (arezzo cars): degene die een nieuwe of gebruikte auto, onderdelen of accessoires verkoopt aan een consument; - de consument: iedere natuurlijke persoon die als koper of opdrachtgever handelt voor doeleinden die buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit vallen; - de opdracht: de met de consument gesloten overeenkomst tot het verrichten van werkzaamheden zoals montage-, demontage-, reparatie-- of onderhoudswerkzaamheden en vrijwillige of wettelijke keuringen; - de reparateur: degene die met betrekking tot een auto, onderdelen of accessoires een opdracht uitvoert of laat uitvoeren; - niet-vermijdbare kosten: alle kosten die niet optioneel zijn voor de consument en die noodzakelijk zijn om met de gekochte auto weg te rijden. Deze kosten moeten in de aangeduide prijs van zowel de nieuwe, als de gebruikte auto zijn opgenomen. In de praktijk betekent dit dat bij een nieuwe auto in ieder geval btw, bpm, leges, de recycling bijdrage, de kosten van een nul-beurt en van een kenteken, de transportkosten naar de dealer en andere extra’s die verplicht moeten worden afgenomen al in de aangeduide prijs zitten verwerkt. - vermijdbare kosten: optionele, aanvullende overeengekomen kosten voor de consument. Deze kosten hoeven niet automatisch in de aangeduide prijs van de auto te zijn opgenomen, zoals extra gekochte accessoires of onderdelen; - schriftelijk: in geschrift of elektronisch; - de garantie: de garantie die door de fabrikant, importeur of verkoper op die auto’s, onderdelen en accessoires wordt gegeven;




Koop


Artikel 1 - Het aanbod 1. De verkoper doet mondeling of schriftelijk een aanbod. 2. Dit aanbod geeft een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aanbieding, dus de prijs en de rechten en de verplichtingen van de consument en de verkoper. De omschrijving van het aanbod is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. 3. In het aanbod staat de prijs van de aangeboden auto, het aangeboden onderdeel, of de aangeboden accessoire. De prijs van een aangeboden auto is inclusief de niet-vermijdbare kosten. 4. Als de verkoper gebruik maakt van afbeeldingen van de auto, onderdeel of accessoire dan zijn deze waarheidsgetrouw. 5. Kennelijke vergissingen in het aanbod binden de verkoper niet. 6. De consument moet aanvaarden binnen de door de verkoper gestelde termijn. Is er geen termijn gegeven dan moet de koper direct aanvaarden. Artikel 2 - De overeenkomst 1. De verkoper legt de overeenkomst schriftelijk vast en geeft de consument hier een kopie van. De afspraak tussen consument en verkoper geldt ook als de afspraak niet schriftelijk is vastgelegd. Artikel 3 - De inhoud van de overeenkomst In de schriftelijke overeenkomst staat in ieder geval: - de identiteit van de verkoper zoals handelsnaam, vestigingsadres, telefoonnummer en e-mailadres; - de omschrijving van de auto, onderdelen, of accessoires; - de prijs en de omschrijving van de in te kopen auto inclusief onderdelen of accessoires; - de prijs van de auto inclusief accessoires op het moment van de koop. De prijs is inclusief de niet-vermijdbare kosten. De overeenkomst geeft aan of het een vaste of een niet-vaste prijs is. De prijs van een los gekocht onderdeel of accessoire. - de verwijzing naar de garantiebepalingen waarbij de verkoper of een derde zoals de fabrikant of importeur als garantiegever optreedt. Er wordt inzage gegeven in de garantiebepalingen van deze derde; - de wijze van betaling; - de leveringsdatum en of dit een vermoedelijke of vaste datum is. Als er geen leveringsdatum is afgesproken, wordt de auto, onderdeel of accessoire in ieder geval binnen dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst afgeleverd. Artikel 4 - Prijswijzigingen 1. Als er sprake is van een vaste prijs, dan kan de verkoper de prijs niet verhogen nadat de overeenkomst tot stand is gekomen, tenzij er sprake is van een wijziging in een heffing door de overheid, in ieder geval wordt hiermee een gewijzigde belasting of accijns bedoeld. 2. Als er uit de overeenkomst zelf blijkt dat er sprake is van een niet-vast overeengekomen prijs, dan kan de verkoper de prijs wijzigen op grond van een wijziging in: een heffing door de overheid, fabrieksprijzen, importeursprijzen of valutakoersen. De verkoper brengt de consument zo snel mogelijk op de hoogte van een prijswijziging en de reden hiervan. Bij een prijsstijging kan de consument de overeenkomst binnen 5 dagen ontbinden, tenzij de prijsstijging het gevolg is van een wijziging in een heffing van de overheid. 3. Als een verkoper heeft aangegeven dat de prijs niet vast is, dan moet hij ook wijzigingen in het voordeel van de consument doorberekenen in de prijs. 4. Indien de verkoper in gebreke is gesteld op grond van artikel 6, maar de gestelde termijn nog niet is verstreken, dan mag alleen een prijsstijging op grond van een wijziging in een heffing door de overheid worden doorberekend. 5. Zodra de verkoper in verzuim is dan mag in geen enkele prijsverhoging worden doorberekend. Artikel 5 - Het risico voor de auto 1. Gaat de ingekochte of geimporteerde auto kapot of verloren, voordat de auto aan de consument is geleverd, dan komt dit voor rekening en risico van de verkoper. 2. Gaat de ingekochte of geimporteerde auto kapot of verloren, nadat de auto aan de consument is geleverd, dan komt dit voor rekening en risico van de koper. Tenzij anders overeengekomen met verkoper. Artikel 6 – Levering en verzuim 1. Bij een vaste leveringsdatum is de verkoper in verzuim zodra die datum is verstreken. 2. Bij een vermoedelijke leveringstermijn moet de consument de verkoper eerst in gebreke stellen. Dit betekent dat de verkoper nog een termijn van drie weken krijgt om af te leveren. Als de verkoper de auto, onderdeel of accessoire na het verstrijken van deze termijn nog niet heeft afgeleverd, dan is de verkoper in verzuim. 3. In deze gevallen is geen ingebrekestelling door de consument nodig: - als verkoper heeft laten weten niet te gaan leveren; - als aflevering voor de afgesproken leveringsdatum essentieel is, gelet op de omstandigheden bij het sluiten van de overeenkomst, bijvoorbeeld omdat de consument dit heeft laten weten of omdat de auto, onderdeel of accessoire nodig is voor een speciale gelegenheid. Artikel 7 – Gevolgen van verzuim 1. Als de verkoper in verzuim is op grond van artikel 6 dan mag de consument de overeenkomst ontbinden. 2. Verder kan de consument vergoeding vragen van zijn schade, tenzij de verkoper een beroep kan doen op overmacht. Artikel 8 – Annuleren 1. De consument kan de overeenkomst annuleren, ook als de verkoper niet in verzuim is. 2. Het annuleren kan tot de gekochte auto, onderdeel of accessoire, of tot de in te kopen auto is geleverd en het annuleren moet schriftelijk gebeuren. 3. De consument moet alle schade vanwege het annuleren vergoeden. Deze schade is vastgesteld op 15% van de totale koopprijs van de auto, onderdeel of accessoire, tenzij partijen bij het sluiten van de overeenkomst iets anders hebben afgesproken. 4. De schade moet binnen tien dagen na het annuleren worden betaald. Als de consument na tien dagen niet heeft betaald, mag de verkoper de consument schriftelijk melden dat de consument de overeenkomst alsnog moet nakomen. De consument kan dan dus geen beroep meer doen op het annuleren.




Reparatie en onderhoud


Artikel 9 - Prijsopgave en termijn 1. De opdracht voor werkzaamheden wordt het liefst schriftelijk vastgelegd en duidelijk vooraf besproken. De verkoper geeft vooraf een prijsopgave en een opleveringsdatum. Deze prijsopgave en opleveringsdatum is vermoedelijk tenzij de consument en de verkoper hebben afgesproken dat er sprake is van een vaste prijs. 2. Wordt bij een niet-vaste prijs het repareren van de auto meer dan 10% duurder dan vooraf bij benadering was aangegeven, dan moet de verkoper deze kostenstijging met de consument bespreken. 3. De consument mag de opdracht altijd opzeggen. De kosten die de verkoper of reparateur op het moment van het opzeggen al heeft gemaakt en de werkzaamheden die dan al zijn afgerond, moeten wel worden betaald. 4. De verkoper meldt meteen aan de consument wanneer de werkzaamheden later dreigen te worden afgerond dan de leveringsdatum. De verkoper vertelt ook wanneer het werk wél afgerond zal zijn. 5. Bij overschrijding van een vaste leveringsdatum heeft de consument recht op een redelijke schadevergoeding, tenzij er sprake is van overmacht van de verkoper of reparateur. Artikel 10 - De rekening Van alle uitgevoerde werkzaamheden wordt een gespecificeerde rekening afgegeven. Artikel 11 - Stallingskosten 1. In eerste stantie zijn stallingkosten volledig gratis voor de consument 2. Als de consument de auto niet binnen vijf werkdagen ophaalt nadat hij of zij bericht heeft ontvangen dat de auto klaar is om opgehaald te worden, dan kan de verkoper een vergoeding voor stallingkosten in rekening brengen. 3. Bij aflevering aan deur of afgepsproken aflever-adres geldt artikel 11- lid 2 niet. Artikel 12 - Retentierecht 1. De reparateur/verkoper kan retentierecht uitoefenen op de auto, onderdeel of accessoire. Dit betekent dat de reparateur/verkoper de auto, onderdeel of accessoire pas teruggeeft als de consument de rekening voor deze of eerdere werkzaamheden of andere kosten heeft betaald. 2. De reparateur/verkoper kan het retentierecht ook uitoefenen als het geschil over de werkzaamheden aanhangig is gemaakt bij de Geschillencommissie Voertuigen genoemd in artikel 21, of bij de rechter, tenzij de consument voldoende (vervangende) zekerheid heeft gesteld, bijvoorbeeld door een storting in het depot bij de Geschillencommissie. Artikel 13 - Vervangen onderdelen 1. Als een consument bij de opdracht vraagt om de oude onderdelen dan krijgt hij die na het vervangen in zijn bezit. 2. Wanneer er een garantieclaim moet worden afgehandeld tussen de reparateur en een garantiegever, zoals een fabrikant, dan kan de reparateur/verkoper weigeren de onderdelen af te geven. 3. Als de consument niet, of niet op tijd, om de onderdelen heeft gevraagd, dan worden de vervangen onderdelen ook eigendom van de reparateur, zonder dat de consument een vergoeding hiervoor krijgt.




Garantie


Artikel 14 - Garantie op auto’s en onderdelen/accessoires 1. Consument heeft naast de reparaties, afgesproken of gekochte garanties ook wettelijke rechten. De verkoper staat ervoor in dat het geleverde product beantwoordt aan de overeenkomst (conformiteit). De verkoper staat er bovendien voor in dat het product die eigenschappen bezit die, alle omstandigheden in aanmerking genomen, voor een normaal gebruik nodig zijn, alsmede voor een bijzonder gebruik voor zover dat is overeengekomen. Treedt er een probleem op gedurende de periode van wettelijke omkering van de bewijslast, zijnde zes maanden na aflevering, dan gaat de wet er van uit dat het gekochte bij de aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord. 2. Als verkoper aan alle eigen verplichtingen alsmede wettelijke verplichtingen heeft voldaan en consument ook daadwerkelijk akkoord heeft gegeven op het te leveren product/auto, is verkoper na aflevering nergens meer aansprakelijk voor en vervalt artikel 14 lid 1. Tenzij anders is overeengekomen met verkoper of door consument anders bewezen kan worden. 3. Op nieuwe auto’s en op nieuwe onderdelen geeft de fabrikant of importeur fabrieksgarantie. Daarnaast heeft een consument nog wel zijn wettelijke rechten. 4. Op gebruikte auto’s mag verkoper extra garantie pakketten aanbieden. 5. Bij een reparatie of vervanging op basis van de garantie zorgt de verkoper/reparateur voor een passende oplossing. 6. De verkoper moet op de koopovereenkomst de kilometerstand van de auto zetten, na controle in het tellerstandenregister. De verkoper staat er voor in dat de op de overeenkomst vermelde stand ‘logisch’ is, tenzij expliciet op de overeenkomst is vermeld dat deze ‘onlogisch’ is en de consument met deze vermelding uitdrukkelijk schriftelijk heeft ingestemd. 7. Op los geleverde gebruikte onderdelen wordt nooit garantie verstrekt. Defecten die zijn ontstaan buiten de Europese Economische Ruimte (EER) vallen niet onder de garantie op gebruikte auto’s, tenzij de consument aantoont dat de defecten niet zijn ontstaan door van de EER afwijkende omstandigheden, zoals relatief minder goede wegen of brandstof van een slechtere kwaliteit.




Toevoeging garantie en verplichtingen - te importeren auto


Artikel 15 - Toevoeging garantie en verplichtingen 1. De verkoper staat ervoor in dat het geleverde product voldoet aan de overeenkomst, wettelijke verplichtingen en alle afspraken met de consument. 2. Het is de taak van de verkoper om een geimporteerde auto aan de consument in goede staat af te leveren volgens alle wettelijke verplichtingen. 3. De verkoper is verplicht om de de consument op de hoogte te houden zodra de geimporteerde auto in Nederland is aangekomen. 4. Onderzoeksplicht consument; De consument is geheel zelf verantwoordelijk nog voor aflevering de importauto te bekijken, onderzoeken, testrijden, controleren op gebreken, schades, defecten etc. Tenzij anders is overeengekomen met verkoper. De consument geeft uiteindelijk zelf definitief akkoord, dit kan ook mondeling zijn. 5. Aankoopkeuringen door consument zelf zijn volledig voor eigen rekening. Tenzij anders is overeengekomen met verkoper. 6. Op een te importeren auto door consument zelf gevonden en aangeboden aan verkoper, buiten alle huis-criteria, voorwaarden en advies van verkoper om, maar door consument duidelijk akkoord bevonden en bevestigd om deze alsnog in opdracht te importeren. Wordt door verkoper op geen enkele manier meer garantie verleend. Verkoper is nergens meer aansprakelijk voor. Tenzij anders overeengekomen met verkoper. Verkoper zal consument wel adviseren over het te importeren auto en alles hierover bespreken om de risicos voor consument te beperken. De bouwjaar, staat van van het voertuig, kilometerstand spelen hier een belangrijke rol in. 7. Op een te importeren auto ouder dan 7-jaar (84maanden) of meer dan 180.000+ kilometers gereden, zelf gevonden en aangeboden door consument aan verkoper, buiten alle huis-criteria, voorwaarden en advies van verkoper om, maar door consument duidelijk akkoord bevonden en bevestigd om deze alsnog in opdracht te laten importeren. Wordt door verkoper op geen enkele manier meer garantie verleend. Verkoper is nergens meer aansprakelijk voor. Tenzij anders overeengekomen met verkoper. Verkoper zal consument wel adviseren over het te importeren auto en alles hierover bespreken om de risicos voor consument te beperken. 8. U heeft geen recht op huis-garantie meer op ontstane defecten, die het gevolg zijn van opzet, verkeerd gebruik of reparaties, die niet bij ons in het bedrijf of in opdracht door ons zijn verricht. Uw auto zal hiervoor eerst volledig gesinpecteerd, uitgelezen en geanalyseerd worden bij de officiele merk-dealer, de kosten hiervan zijn volledig voor eigen rekening van consument. 9. Onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage, vallen niet onder huis-garantie. Denk hierbij aan bewegende delen. Tenzij anders overeengekomen. 10. U heeft geen recht meer op huis-garantie bij aanpassingen/reparaties aan het motorblok of tranmissie die niet bij ons in het bedrijf of in opdracht door ons zijn verricht. 11. U heeft geen recht meer op huis-garantie en fabrieksgarantie bij het chippen/tuning, vermogens en koppel aanpassingen van uw voertuig. Dit is geheel uw eigen risico. 12. Defecten aan toebehoren (accessoires), banden, radio en ruiten, alsmede veranderingen aan de auto die na aflevering zijn aangebracht of ontstaan en daaruit voortvloeiende defecten vallen niet meer onder huis-garantie. Tenzij anders overeengekomen. 13. Motorblok en transmissie vallen niet in huis-garantie, er kan wel een extra garantiepakket afgenomen worden. Bij nieuwe of enkele gebruikte auto's kan nog de fabrieksgarantie van kracht zijn. U heeft geen recht meer op garantie en fabrieksgarantie bij aanpassingen/reparaties aan het motorblok/transmissie. Die niet bij ons in het bedrijf, fabrikant of in opdracht door ons zijn verricht. 14. Elektronische storingen vallen niet in garantie. Tenzij hier een extra garantiepakket voor is afgenomen. Uw garantie vervalt ten gevolge van niet juist inbouwen/aansluiten onderdelen elektrische installatie. Die niet bij ons in het bedrijf of in opdracht door ons zijn verricht. Kosten ten gevolge hiervan zijn geheel voor kosten van de koper. Bij elektronica problemen van jongere of nieuwe auto's kunnen misschien nog fabrieksgaranties van kracht zijn. Verkoper zal dit voor consument uitzoeken maar is niet verplicht.




Algemene bepalingen


Artikel 17 - De betaling 1. Betalen moet contant of door middel van bijschrijving op de bankrekening van verkoper/ reparateur. 2. Betaling moet gebeuren voor het moment van het afleveren van de auto, onderdeel of accessoire of bij het opleveren van de werkzaamheden. 3. De consument moet het verschuldigde bedrag betalen vóór het verstrijken van de betalingsdatum. Doet hij dat niet, dan stuurt de verkoper/reparateur na die datum een kosteloze betalingsherinnering en geeft hij de consument de gelegenheid om binnen veertien dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering het openstaande bedrag alsnog te betalen. 4. Als na het verstrijken van de betalingsherinnering nog steeds niet betaald is, mag de verkoper/ reparateur rente in rekening brengen vanaf het moment van verzuim. Deze rente is gelijk aan de wettelijke rente. 5. Ook mogen incassokosten in rekening worden gebracht voor buitengerechtelijke kosten. De hoogte van deze kosten is onderworpen aan (wettelijke) grenzen. Daarvan kan in het voordeel van de consument worden afgeweken. Artikel 18 - Eigendomsvoorbehoud op een auto De aan de consument geleverde auto blijft eigendom van de verkoper tot de consument alles wat hij op grond van de koopovereenkomst moest betalen heeft betaald. Totdat de consument de formele eigendom van deze auto heeft gekregen, moet hij de auto WA + casco verzekeren, de kosten betalen en het risico op het beschadigd of vermist raken van de auto dragen. Ook moet hij op zijn kosten het onderhoud laten uitvoeren. Koper is als houder en berijder van de auto aansprakelijk. Artikel 19 - Afwijkingen Afwijkingen, en daarmee worden ook aanvullingen of uitbreidingen van deze algemene voorwaarden bedoeld, zijn uitsluitend geldig wanneer deze door beide partijen schriftelijk zijn vastgelegd en wanneer de consument door deze afwijkingen niet in een ongunstigere positie wordt gebracht dan hij of zij zonder deze afwijkingen zou hebben. Artikel 20 - Persoonsgegevens De persoonsgegevens van consument die worden vermeld op de overeenkomst of de opdracht worden door verkoper/reparateur verwerkt overeenkomstig de Wet Bescherming Persoonsgegevens/de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Aan de hand van deze verwerking kan de verkoper/reparateur: - de opdracht uitvoeren of de koopovereenkomst uitvoeren en zijn garantieverplichtingen jegens de consument nakomen; - de consument een optimale service verlenen; - hem in geval van een gerechtvaardigd belang tijdig voorzien van actuele productinformatie en hem gepersonaliseerde aanbiedingen doen. - de autogegevens worden opgenomen in het tellerstandenregister. In dit systeem worden afgelezen kilometerstanden geregistreerd om fraude met kilometertellers te voorkomen. Artikel 21- Rechtskeuze Op deze overeenkomst is Nederlands Recht van toepassing.




Huis-garantie import auto


Artikel 16 - Huis-garantie import auto 1. Met huis-garantie wordt bedoeld door de verkoper opgestelde eigen garantie pakketten. Wel naar de wettelijke regels en verplichtingen en volgens alle RDW en APK voorwaarden. 2. Alle overeengekomen afspraken en regelingen met consument worden schriftelijk vastgelegd. 3. Van huis-garantie voor een importauto mag verwacht worden, dat verkoper een deugdelijk product aflevert aan consument, dat het voor aflevering compleet technisch nagekeken is op o.a: gebreken, vloeistoffen, onderstel, werking onderdelen, werking van knopjes, banden, remmen etc. 4. Consument heeft in ARTIKEL16 Lid-3 ook zijn eigen wettelijke-onderzoeksplicht. 5. Ook voor huis-garantie gelden regels en voorwaarden deze zijn terug lezen in ARTIKEL15 toevoegingen garantie en verplichtingen - te importeren auto.





  • SOCIAL MEDIA

  • ONLINE SHOP

  • EXTRA DIENSTEN

  • EEN AUTO IMPORTEREN

  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube

©2021 WWW.AREZZOCARS.NL | All rights reserved